Program: Luni – Vineri – 07:00-20:00
Sambata – Duminica – program flexibil in functie de procedurile de fertilizare in vitro

021-9612 / 021.308.80.80 / 0754.999.990

O Șansă Pentru Cuplurile Infertile

PROGRAMUL PRIMARIEI MUNICIPIULUI BUCURESTI PENTRU PROCEDURI FIV

„O SANSA PENTRU CUPLURILE INFERTILE”

STIMATI PACIENTI,

INTOCMIREA DOSARELOR DE FIV IN CADRUL PROGRAMULUI “O SANSA PENTRU CUPLURILE INFERTILE” SE REALIZEAZA EXCLUSIV PE BAZA UNEI PROGRAMARI EFECTUATA ANTERIOR CU ASISTENTA COORDONATOARE A MEDICULUI CURANT.

NU SE INTOCMESC, INREGISTREAZA SAU ELIBEREAZA DOCUMENTE FARA PROGRAMARE.

VA MULTUMIM PENTRU INTELEGERE!

Perioada derularii programului: Iunie 2018 – Decembrie 2019

 

Beneficiarii proiectului:

Cuplurile infertile, definite drept cuplurile carora li s-a diagnosticat o afectiune incompatibila cu reproducerea pe cale naturala, de catre un medic specialist in obstetrica-ginecologie cu competenta in tratamentul infertilitatii cuplului si in reproducere umana asistata medical.

Criteriile de eligibilitate pentru includerea in proiect sunt urmatoarele:

· AMH >1, excepție făcând femeile sub 35 de ani pentru care AMH-ul nu este criteriu de excludere;

· Cuplu autolog sau cupluri în care partenerul suferă de azoospermie (nu se exclud procedurile cu sperma donată);

  • Indice de masă corporală al partenerei între 20 – 30;
  • Vârsta partenerei între 24 – 45 de ani.

Investigatiile necesare eliberarii indicatiei de FIV vor fi suportate din bugetul propriu al cuplurilor solicitante.

Lista personalului medical din cadrul Columna Medica Center implicat in efectuarea procedurii “O sansa pentru cuplurile infertile”:

· Dr. Andronescu Lara Rumina Theodora

· Dr. Bechir Melihan

· Dr. Bruno Mihaela Florentina

· Dr. Bucur Anamaria Cezara

· Dr. Carp-Veliscu Andreea Marilena

· Dr. Constantinescu Cristina

· Dr. Cocei Diana Rodica

· Biolog Dascalescu Monica

· Dr. Junghina Mihaela

· Dr. Luchian Lucia Elena

· Dr. Manolea Corina

· Dr. Solonari Loreta

· Dr. Tarig Massawi

· Dr. Zant Flavia Elena

Bugetul maxim alocat/beneficiar – un (1) voucher in valoare de 9200 lei, inscriptionat cu “Etapa 2”.

Tarifele practicate de catre Columna Medical Center pentru procedurile de fertilizare in vitro sunt urmatoarele:

  • Pachet FIV complet – 2700 Euro
  • FIV fara embriotransfer – 2250 Euro
  • Esec de fertilizare FIV/ICSI – 1550 Euro
  • Embriotransfer cu embrioni decongelati – 600 Euro

In situatia in care costul pentru interventia medicala specifica, respectiv punctia ovariana (inclusiv anestezia) si/sau embriotransferul este mai mic decat valoarea voucherului pentru Etapa 2 (9.200 lei), beneficiarul sprijinului acordat prin proiect nu va primi rest in bani.

In situatia in care costul pentru interventia medicala specifica, respectiv punctia ovariana (inclusiv anestezia) si/sau embriotransferul este mai mare decat valoarea voucherului pentru Etapa 2 (9.200 lei), beneficiarul sprijinului acordat prin proiect va suporta diferenta de cost, echivalentul in lei la cursul BNR al zilei de plata pentru suma de 700 euro (reprezentand diferenta la pretul de lista al clinicii pentru procedura de reproducere umana asistata).

Gratuit, clinica ofera procedura de vitrificare embrioni, pentru cuplurile la care este necesara si posibila aceasta manevra.

Contravaloarea altor servicii medicale efectuate la recomandarea specialistilor in scopul evaluarii suplimentare, imbunatatirii ratei de succes sau prevenirii unor complicatii se suporta de catre beneficiari la tarifele stabilite de unitatea sanitara.

Baremul de investigatiii solicitat in vederea efectuarii procedurilor FIV:

Pentru partenera / sotie:

  • Dozari hormonale ziua 2-3 a CM: FSH, LH, Estradiol, Progesteron, AMH – valabilitate 12 luni

· Prolactina, TSH, Vitamina D – valabilitate 6 luni;

FT4, FT3, Anti-TPO, Anti-TGL (in cazul in care TSH nu este in parametri normali) + consult

endocrinologic;

  • Bilete de iesire din spital / rezultate pentru Histerosalpingografie / Histeroscopie / Laparoscopie (unde este cazul);
  • Screening pentru trombofilii : Factor V (Leiden); Factor II;
  • Analize preoperatorii recente (valabilitate 3 luni): Hemoleucograma completa; Glicemie; Uree; Creatinina; Transaminaze (ALT/GPT; AST/GOT);Coagulograma completa INR; APTT; Fibrinogen;
  • Complex TORCH : Toxoplasma (IgG + IgM) + Cytomegalovirus (IgG + IgM) + Rubella (IgG) + Virus Herpetic 1,2 (IgG + IgM);
  • Examen complet secretie vaginala + col : examen microscopic secretie vaginala + cultura col; Ag. Chlamydia; Mycoplasma/Ureaplasma – valabilitate 6 luni + examen citologic Babes-Papanicolau – valabilitate 1 an (Conditii prelevare: cu 2 zile inainte de recoltare – fara contact sexual si fara irigatie intravaginala);
  • Serologie : HIV; VDRL; antigen HBS, Ac. Anti HBc; anticorpi HCV– valabilitate 6 luni;
  • Consult preanestezic (se va efectua in ziua interventiei);

· +/- Electrocardiograma + consult cardiologic (unde este cazul, la solicitarea medicului curant);

· +/- Consult hematologic (in cazul in care analizele pentru trombofilie nu sunt in parametri normali);

· +/- Ecografie mamara bilateral (la indicatia medicului curant);

· +/- Cariotip (test genetic cromozomial) – (la solicitarea medicului curant).

Pentru partener/ sot:

  • Spermograma (repaus sexual de minim 2 – maxim 5 zile) – valabilitate 6 luni;
  • Serologie : HIV; VDRL; antigen HBS, Ac. Anti HBc; anticorpi HCV– valabilitate 6 luni;

· +/- Test Halosperm (cu 30 de zile inainte – fara boli febrile, fara tratament antibiotic, fara radiografii, nici macar dentare, repaus sexual de minim 2 – maxim 5 zile) +/- Spermocultura +/- consult andrologic (la solicitarea medicului curant);

· +/- Cariotip (test genetic cromozomial) + Microdeletii de brat scurt cromozom ‘’Y’’ – (in patologia severa masculina, la recomandarea andrologului);

 

Pentru ambii parteneri:

  • Aviz psihologic pentru intrare in program – Psiholog. Teleki Genoveva (Columna Medical Center);
  • Grup sangvin + Rh / Copii carti de identitate;
  • Consimtaminte completate si semnate (se vor primi in clinica la deschiderea dosarului pentru procedura FIV).

REGULAMENT

privind acordarea unui sprijin financiar cuplurilor infertile din Bucuresti pentru efectuarea procedurii de fertilizare in vitro

“O Șansă Pentru Cuplurile Infertile”

PREAMBUL

Având în vedere Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr.121/28.03.2108 privind aprobarea Proiectului “O Șansă Pentru Cuplurile Infertile”, care prevede acordarea unui sprijin financiar cu o valoare totală de 13.800 lei/cuplu infertil din București cu indicație medicală pentru efectuarea procedurii de fertilizare in vitro, se emite prezentul REGULAMENT.

CAPITOLUL I

Art. 1. Obiectiv: Creșterea natalitatii in randul populatiei de pe raza Municipiului Bucuresti, prin acordarea unui sprijin financiar pentru 1000 de cupluri in perioada iunie 2018 – decembrie 2019 pentru efectuarea procedurii de fertilizare in vitro.

Art. 2. Organizatorul Proiectului este Municipiul București prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București, denumita in continuare ASSMB.

Art. 3 . Beneficiarii proiectului:

Cuplurile infertile, definite drept cuplurile carora li s-a diagnosticat o afectiune incompatibila cu reproducerea pe cale naturala, de catre un medic specialist in obstetrica-ginecologie cu competenta in tratamentul infertilitatii cuplului si in reproducere umana asistata medical.

Criteriile de eligibilitate pentru includerea in proiect sunt urmatoarele:

• AMH >1, excepție făcând femeile sub 35 de ani pentru care AMH-ul nu este criteriu de excludere;

• Cuplu autolog sau cupluri în care partenerul suferă de azoospermie (nu se exclud procedurile cu sperma donată);

• Indice de masă corporală al partenerei între 20 – 30;

• Vârsta partenerei între 24 – 45 de ani.

CAPITOLUL II

PERIOADA DE DESFĂȘURARE A PROIECTULUI ȘI INFORMAREA PUBLICĂ

Art. 4 Proiectul se va derula în perioada iunie 2018 – decembrie 2019 in farmacii si in unitati sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro

Art. 5 Activitatile proiectului:

5.1 Activitati administrative:

Afisarea regulamentului proiectului pe site-ul www.assmb.ro la sectiunea Proiect FIV;

1. Selectia publica a operatorului emitent de vouchere de catre ASSMB;

2. Selectarea unitatilor sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro si a farmaciilor de catre operatorul economic – emitentul de vouchere prin procedura transparenta, respectand conditiile proiectului;

3. Afisarea listei cu unitatile sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro si farmaciile partenere pe site-ul ASSMB in sectiunea dedicata, pe site-ul operatorului emitent de vouchere, precum si pe site-urile unitatilor sanitare si ale farmaciilor partenere;

4. Consultarea site-ului de catre cuplurile interesate;

5. Cuplurile care doresc sa beneficieze de sprijinul acordat prin proiectul „O Șansă pentru Cuplurile Infertile” se vor prezenta la unitatile sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro, partenere, pentru a primi indicatia de FIV (fertilizare in vitro). Investigatiile necesare eliberarii indicatiei de FIV vor fi suportate din bugetul propriu al cuplurilor solicitante;

6. Dupa eliberarea indicatiei de FIV de la unitatea sanitara partenera, cuplul solicitant se inscrie online pe site-ul ASSMB la sectiunea “Proiect FIV”, introducand datele prevazute la Articolul 12;

7. Dupa completarea corecta a datelor solicitate in aplicatia online, solicitantilor li se va genera automat numarul de inregistrare in proiect;

8. In interval de maxim 10 zile lucratoare, solicitantul va fi convocat telefonic sau pe email la sediul ASSMB, pentru:

– verificarea documentelor incarcate in aplicatie

– depunerea si inregistrarea in Registrul special de evidenta a documentelor proiectului a documentelor suplimentare mentionate la art 12.

– comunicarea Deciziei emisa de catre Directorul General al ASSMB privind aprobarea dosarului

– incheierea Contractului de acordare a voucherelor aferente proiectului „O șansă pentru cuplurile infertile”.

5.2 Activitati medicale:

1. Tratament medicamentos : se recomanda de catre medicul specialist obstetrica-ginecologie cu competenta in tratamentul infertilitatii cuplului si in reproducere umana asistata medical, este personalizat pentru fiecare pacienta. Acesta poate fi compus din categoriile de mai jos: o Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, corifolitropina, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa;

o Medicamente de inhibitie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;

o Medicamente de declansare: gonadotrofina corionica umana, gonadotropina corionica alfa, triptorelinum;

2. Monitorizarea tratamentului de stimulare ovariana :

Pacienta poate sa aiba in aceasta perioada pana la 4 consultații medicale.

3. Prelevarea ovocitelor prin punctie foliculara , efectuata sub anestezie totală, locală sau sedare

4. Prelevarea/Procesarea spermei

5. Inseminarea ovocitelor pentru fertilizare spontana

6. ICSI (injectare intracitoplasmică a spermatozoizilor)

7. Cultivarea embrionilor 72 ore

8. Cultivarea embrionilor mai mult de 72 de ore până la stadiul de blastocist (blastocistul este embrionul de ziua 5).

9. Transferul embrionar

10. Monitorizarea evoluţiei cazului, care constă în:

a. efectuarea testului seric β HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar;

b. consult ginecologic şi ecografic, la 6 săptămâni de sarcina (4 saptamani de la transfer) dacă testul β HCG este pozitiv;

c. monitorizarea ecografică a sarcinii la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 5., dacă testul β HCG este pozitiv.

Art. 6. Sprijinul financiar acordat este de 13.800 lei/cuplu/solicitare.

Art. 7. Sprijinul financiar se acorda sub forma de 2 (doua) vouchere SIMULTAN pentru fiecare solicitare:

Voucherele vor contine urmatoarele elemente:

• Nume si prenume beneficiar (partenera);

• Codul numeric personal;

• Numarul de inregistrare alocat in proiect;

• Specificarea etapei din cursul procesului (Etapa 1 sau Etapa 2)

Voucherele se vor acorda simultan, dupa cum urmeaza:

Etapa 1 – Voucher medicamente – pentru tratamentul de stimulare (medicamentos) se va acorda un (1) voucher in valoare de 4.600 lei (conform Notei de fundamentare-Anexa 4 la prezentul Regulament)

Etapa 2 – Voucher proceduri medicale – pentru interventia medicala specifica se va acorda un (1) voucher in valoare de 9.200 lei (conform Notei de fundamentare-Anexa 4 la prezentul Regulament).

CAPITOLUL III

IMPLEMENTAREA PROIECTULUI:

Art 8. In vederea implementarii proiectului, ASSMB va initia achizitie publica pentru un operator economic – emitent de vouchere, autorizat de catre Ministerul Finantelor Publice, cu care va incheia un contract de prestari servicii.

Operatorul economic – emitent de vouchere, in baza contractului semnat cu Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București, va avea obligatia de a selecta printr-o procedura transparenta unitati sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro si farmacii, cu care va incheia contracte de afiliere pentru perioada de implementare a proiectului.

Lista cu unitatile sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro si farmaciile partenere va fi afisata pe site-ul Administratiei Spitalelor si Serviciilor Medicale (ASSMB): www.assmb.ro, pe site-ul operatorului economic – emitent de vouchere si pe site-urile unitatilor sanitare si ale farmaciilor.

Art. 9. Criteriile care vor sta la baza selectiei farmaciilor de catre operatorul economic-emitentul de vouchere , sunt urmatoarele:

• Farmacia sa fie autorizata conform legii;

• Farmaciile sa isi desfasoare activitatea pe raza municipiului Bucuresti;

• Sa faca dovada comercializarii in ultimul an fiscal a urmatoarelor medicamente:

o Medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, corifolitropina, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa;

o Medicamente de inhibitie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;

o Medicamente de declansare: gonadotrofina corionica umana, gonadotropina corionica alfa, triptorelinum.

• Preturile practicate pentru comercializarea medicamentelor prezentate mai sus sunt cele inscrise in Catalogul national al preturilor la medicamentele de uz uman eliberate cu prescriptie medicala, autorizate de punere in piata, aprobat de Ministerul Sanatatii.

In baza derularii procedurii de selectie, se vor stabili farmaciile care vor deveni partenere in proiect. Farmaciile partenere vor fi notificate in scris de catre operatorul economic-emitentul de vouchere privind incadrarea in cadrul proiectului.

Lista farmaciilor partenere in proiect va fi afisata pe site-ul ASSMB, pe site-ul operatorului-emitent de vouchere, precum si pe site-urile farmaciilor.

Farmaciile incluse in lista unitatilor partenere vor avea urmatoarele obligatii:

• Sa afiseze la sediul unitatii a bugetului maxim alocat/beneficiar in cadrul proiectului “O Sansa Pentru Cuplurile Infertile”- un (1) voucher in valoare de 4.600 lei, inscriptionat cu „Etapa 1”.

• In situatia in care costul tratamentului medicamentos, prescris de catre medicul specialist in obstetrica-ginecologie cu competenta in tratamentul infertilitatii cuplului in reproducere umana asistata medical, depaseste valoarea voucher-ului (4.600 lei), beneficiarul sprijinului acordat prin proiect va suporta diferenta de cost.

• In situatia in care costul tratamentului medicamentos, prescris de catre medicul specialist in obstetrica-ginecologie cu competenta in tratamentul infertilitatii cuplului in reproducere umana asistata medical, este mai mic decat valoarea voucher-ului (4.600 lei), beneficiarul sprijinului acordat prin proiect nu va primi rest in bani.

Art. 10. Criteriile care vor sta la baza selectiei unitatilor sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro, de catre operatorul economic-emitentul de vouchere, sunt urmatoarele:

• Sa detina acreditare valabila pentru activitatea de prelevare de celule reproductive umane, pentru banca de celule reproductive (procesare, conservare, stocare si distributie) si utilizare de celule umane in scop terapeutic (fertilizare in vitro) emisa in conditiile legii;

• Sa faca dovada asigurarii de raspundere civila in domeniul medical, atat pentru unitatea sanitara, cat si pentru personalul medico-sanitar angajat, valabila la data includerii in proiectul “O Sansa Pentru Cuplurile Infertile”, cu obligatia de a o reinnoi pe toata perioada derularii proiectului;

• Sa faca dovada platii la zi a contributiei la Fondul pentru Asigurari Sociale de Sanatate si a contributiei pentru concedii si indemnizatii, efectuata conform prevederilor legale;

• Sa detina documente doveditoare prin care personalul medico-sanitar isi exercita profesia in cadrul unitatii sanitare;

• Sa detina autorizatie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sanatate emisa, in conditiile legii, de catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;

• Sa faca dovada realizării anuale a minimum 100 de proceduri fertilizare in vitro și embriotransfer, in ultimii doi ani calendaristici, demonstrata prin raportarea catre Agentia Nationala de Transplant;

• Rata de sarcini demonstrata sa fie de peste 25 la suta din numarul total de proceduri realizate.

Personalul medical din cadrul unitatii sanitare sa detina documente, valabile la data includerii in proiectul “O Sansa Pentru Cuplurile Infertile”, care certifica exercitarea profesiei conform reglementarilor legale in vigoare, dupa cum urmeaza:

• Certificatul de membru al Colegiului Medicilor din Romania/Colegiul Medicilor din Municipiul Bucuresti pentru medici;

• Certificat de competenta sau atestat de studii complementare in domeniul tratamentului infertilitatii cuplului si reproducerii umane asistate medical pentru medicii de specialitate obstetrica-ginecologie;

• Certificat de competenta in domeniul embriologiei umane emis de o autoritate europeana – pentru embriologi, acreditata international;

• Autorizatia de libera practica pentru personalul mediu sanitar;

• Certificatul de membru al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania pentru personalul mediu sanitar valabile la data includerii in proiectul “O Sansa Pentru Cuplurile Infertile”;

In baza derularii procedurii de selectie, se vor stabili unitatile sanitare care vor deveni partenere in proiect.

Unitatile sanitare partenere vor fi notificate in scris de catre operatorul economic-emitentul de vouchere privind incadrarea in cadrul proiectului.

Lista unitatilor sanitare partenere in proiect va fi afisata pe site-ul ASSMB, pe site-ul operatorului-emitent de vouchere, precum si pe site-urile unitatilor sanitare.

Unitatile sanitare incluse in lista unitatilor partenere vor avea obligatia afisarii la sediul in care se realizeaza procedurile de fertilizare in vitro si embriotransfer, precum si pe pagina web proprie, a urmatoarelor informatii:

• lista personalului medical implicat in efectuarea procedurii “O Sansa Pentru Cuplurile Infertile”;

• bugetul maxim alocat/beneficiar -un (1) voucher in valoare de 9.200 lei, inscriptionat cu „Etapa 2”;

• tarifele practicate pentru fiecare procedura.

Contravaloarea altor servicii medicale efectuate la recomandarea specialistilor in scopul evaluarii suplimentare, imbunatatirii ratei de succes sau prevenirii unor complicatii se suporta de catre beneficiari la tarifele stabilite de unitatea sanitara si afisate la loc vizibil, pentru care se elibereaza documentul fiscal, conform prevederilor legale in vigoare, cu indicarea serviciului prestat.

Aceste activitati se realizeaza numai in conditiile in care cuplul a fost informat ca nu exista baza legala pentru rambursarea acestor servicii din bugetul proiectului si isi asuma, in scris, plata contravalorii acestora.

Lista serviciilor medicale care nu fac obiectul rambursarii din fondurile alocate proiectului, cuprinde, fara a se limita la acestea:

• investigatii paraclinice preliminare (stabilite de fiecare unitate sanitara conform propriului protocol, daca sunt depistate afectiuni ce pot afecta evolutia tratamentului sau sarcinii);

• diagnostic genetic al embrionilor;

• crioconservarea ovocitelor, spermei sau embrionilor;

• recoltarea chirurgicala a spermatozoizilor;

In situatia in care costul pentru interventia medicala specifica, respectiv: punctia ovariana (inclusiv anestezia) si/sau embriotransferul este mai mic decat valoarea voucherului pentru Etapa 2 (9.200 lei), beneficiarul sprijinului acordat prin proiect nu va primi rest in bani.

In situatia in care costul pentru interventia medicala specifica, respectiv: punctia ovariana (inclusiv anestezia) si/sau embriotransferul este mai mare decat valoarea voucherului pentru Etapa 2 (9.200 lei), beneficiarul sprijinului acordat prin proiect va suporta diferenta de cost.

Art. 11. Obligatiile unitatilor sanitare publice si private acreditate de catre Agentia Nationala de Transplant pentru fertilizare in vitro care vor intra in proiect si vor incheia contract de afiliere cu operatorul economic-emitentul de vouchere sunt urmatoarele:

• Sa elibereze un document prin care atesta ca partenerii cuplului sunt eligibili pentru intrarea in proiect – acest document tipizat figureaza in Anexa nr. 1;

• Sa notifice in scris operatorul economic emitent de vouchere si ASSMB in cazul lipsei de raspuns la tratamentul de stimulare ovariana;

• In situatia in care in urma punctiei ovariene ovocitele nu se fertilizeaza sau nu exista embrioni transferabili, pacienta iese din program;

• Sa notifice in scris operatorul economic emitent de vouchere si ASSMB daca nu a fost initiat protocolul de stimulare ovariana in termen de 120 de zile de la inregistrarea deciziei comisiei privind includerea cuplului in proiect.

CAPITOLUL IV CONDIȚII DE PARTICIPARE ÎN CADRUL PROIECTULUI

Art. 12. Procedura de aprobare a cuplurilor eligibile in proiect

Pe site-ul www.assmb.ro la sectiunea speciala „Proiect FIV”, cuplul solicitant va introduce urmatoarele date pentru inscriere in proiect, dupa ce a obtinut indicatia de FIV de la o unitate sanitara partenera:

• Date de identificare personala pentru ambii parteneri ai cuplului (nume, prenume, CNP, domiciliul, adresa de corespondenta, telefon, adresa de email);

• Documente scanate in format PDF/JPG – lizibile;

– Adeverinţa eliberata de Casa de Asigurări de Sănătate din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate a membrilor cuplului, documente originale, emise cu maxim 60 de zile înaintea depunerii dosarului sau orice alte documente conform legii, care să probeze calitatea de asigurat;

– Copii după actele de identitate ale membrilor cuplului care sa ateste domiciliul stabil în București sau viza de reședință dobandita cu cel puțin 6 luni înainte de începerea proiectului pentru partenera;

– Certificat fiscal din care sa rezulte ca membrii cuplului nu au datorii la bugetul local, eliberat de catre Serviciul Taxe si Impozite Locale al Primariei unde isi are domiciliul/resedinta;

– Documentul eliberat de unitatea sanitara cu indicatia medicala de FIV;

• Solicitantul va bifa unitatea sanitara de la care a primit avizul, din lista afisata in fereastra dedicata;

• Solicitantul va alege farmacia de la care va achizitiona medicamentele necesare dintr-o lista afisata in fereastra dedicata;

• Solicitantul va bifa ca este de acord cu termenii si conditiile prezentului regulament;

• Solicitantul va bifa că a luat la la cunoștință că sprijinul finaciar va fi impozitat.

Dupa completarea datelor, se va genera automat numarul de inregistrare in proiect pentru solicitanti. Acestia vor primi pe adresa de email metionata in aplicatie confirmarea inregistrarii si numarul de inregistrare.

In interval de maxim 10 zile lucratoare de la introducerea datelor si documentelor in aplicatia „Proiect FIV”, solicitantul va fi anuntat (telefonic si email) sa se prezinte la sediul ASSMB, din strada Sf. Ecaterina nr 3, sector 4, cu documentele incarcate in aplicatie, in original si copie, care impreuna cu cererea tip completata si semnata de ambii parteneri -Anexa 2 la prezentul regulament si declaratia pe propria raspundere – Anexa 3 la prezentul regulament, constituie dosarul solicitantului. Cuplul se va prezenta la data si la ora comunicate.

Cererea tip si declaratia pe propria raspundere se pot gasi si descarca de pe site-ul institutiei www.assmb.ro, in sectiunea „Proiect FIV”.

Comisia (denumita Unitate de Implementare Proiect – UIP) infiintata prin Decizia Directorului General ASSMB va efectua verificarea continutului dosarului si a conformitatii cu originalul a documentelor incarcate in aplicatia online.

Daca dosarul corespunde criteriilor de eligibilitate si legalitate impuse prin prezentul regulament, se va comunica Decizia emisa de catre Directorul General al ASSMB privind aprobarea acestuia si se va incheia Contractul de acordare a voucherelor aferente proiectului „O șansă pentru cuplurile infertile”, in ziua in care cuplul solicitant a fost anuntat sa se prezinte la sediul ASSMB.

Prin contract, partile vor conveni ca beneficiarul sprijinului financiar acordat prin proiect sa isi asume plata cheltuielilor care depasesc valoarea totala a celor doua vouchere.

In situatia in care dosarul nu corespunde criteriilor de eligibilitate si legalitate impuse prin prezentul regulament, cuplul solicitant va primi Decizia de respingere a dosarului.

În ceea ce priveste eventualele contestatii, acestea se vor depune, in forma scrisa, in termen de maxim 5 zile lucratoare de la comunicarea deciziei, la sediul ASSMB.

Solutionarea acestora se va realiza in maxim 10 zile lucratoare si se va comunica motivarea in scris petentului la adresa de corespondenta.

In cadrul aplicatiei online va exista un registru al participantilor in care vor fi mentionate numărul de ordine, initialele beneficiarilor, precum si statusul: aprobat, respins.

Ordinea numerelor de inregistrare online va fi respectata.

Comisia propune spre aprobare dosarele care indeplinesc toate conditiile de eligibilitate si legalitate prevazute pentru includerea in proiect, in ordinea cronologica a inregistrarii online si in limita fondurilor disponibile pentru aceasta destinatie, asa cum sunt prevazute in HCGMB nr.121/28.03.2018.

Decizia si Contractul de acordare a voucherelor aferente proiectului „O șansă pentru cuplurile infertile” se inregistreaza in registrul de evidenta al documentelor proiectului “O șansă pentru cuplurile infertile”, se dateaza si se aplica stampila ASSMB.

Dosarul beneficiarilor se pastreaza si se arhiveaza la ASSMB.

Copii ale deciziilor privind aprobarea dosarelor din proiect, precum si numarul de inregistrare pentru fiecare dosar, vor fi transmise catre unitatile sanitare si farmaciile pentru care a optat cuplul solicitant.

In situatia in care solicitarile de includere in proiectul “O Sansa Pentru Cuplurile Infertile” depasesc fondurile aprobate, comisia va intocmi o lista de asteptare care se inregistreaza si se pastreaza la sediul unitatii.

Lista se actualizeaza periodic fie prin includerea unor noi dosare aprobate, fie prin excluderea dosarelor incadrabile intr-una din urmatoarele situatii:

1. nu a fost initiat protocolul de stimulare ovariana in termen de 120 de zile de la inregistrarea deciziei comisiei privind includerea cuplului in proiect;

2. pacienta nu raspunde la stimularea ovariana;

3. nefertilizarea ovocitelor sau neobtinerea de embrioni transferabili;

4. cuplul a renuntat la efectuarea procedurii de fertilizare in vitro cu notificarea in scris a unitatii sanitare.

In aceste situatii, unitățile sanitare vor notifica ASSMB

Art. 13. Eliberarea voucherelor:

Dupa aprobarea dosarului, în maxim 5 zile lucrătoare, ASSMB in baza contractului incheiat cu operatorul economic – emitentul de voucher, va transmite în scris catre acesta, comanda pentru cele două vouchere ale partenerei din cuplul-solicitant declarat eligibil.

In termen de maxim 10 zile de la transmiterea comenzii, operatorul economic-emitentul de voucher va preda ASSMB voucherele.

Acestea vor fi acordate beneficiarului, de către un membru al UIP cu atributii de casier, de la sediul ASSMB, str. Sfânta Ecaterina, nr. 3, sector 4, Bucuresti.

Voucherele vor fi eliberate beneficiarului simultan. Beneficiara va semna pentru primirea acestora.

CAPITOLUL V

DECONTAREA CHELTUIELILOR

Art. 14. DERULAREA PROCESULUI DE DECONTARE

Etapa 1 reprezinta cuantumul cheltuielilor tratamentului medicamentos pentru stimulare ovariana sub forma de un (1) voucher in valoare de 4.600 lei, denumit Voucher medicamente.

Beneficiarul se adreseaza personalului medical din cadrul clinicii, care in baza unei consultatii de specialitate recomanda tratamentul medicamentos.

Beneficiarul se va adresa farmaciei pentru care a optat, prezentand: voucher, carte identitate, reteta de la medicul specialist.

Farmacia va elibera medicatia, pentru care beneficiarul are obligația de a semna reteta.

Farmaciile partenere vor inainta lunar pana la data de 5 a lunii in curs pentru luna precedenta, catre operatorul economic-emitentul de voucher cu care farmacia are incheiat contract de afiliere, factura, certificate de conformitate, pentru fiecare beneficiar in parte.

Pana la data de 8 a lunii operatorul economic – emitentul de voucher va transmite catre ASSMB un centralizator privind voucherele acordate in luna anterioara impreuna cu decontul/beneficiar detaliat.

Unitatea de implementare a proiectului, constituita prin decizia Directorului General ASSMB, va verifica realitatea, regularitatea si legalitatea documentelor privind decontul/beneficiar si va da vizele de bun de plata si CFP. Ulterior, operatorul economic – emitentul de voucher va fi notificat in legatura cu suma ce va trebui platita de catre acesta farmaciilor pentru fiecare beneficiar in parte.

Operatorul economic – emitentul de voucher nu va deconta nici o cheltuiala fara notificare scrisa din partea ASSMB. Orice operatiune financiara in acest sens, fara aprobarea prealabila, este imputabila operatorului economic – emitentului de voucher, ASSMB rezervându-și dreptul de a NU deconta.

Etapa 2 reprezinta cuantumul cheltuielilor pentru interventia medicala specifica pentru care se va acorda un (1) voucher in valoare de 9.200 lei, denumit Voucher proceduri medicale.

Beneficiarul se va adresa unitatii sanitare pentru care a optat, prezentand voucher-ul si cartea de identitate. Unitatea sanitara partenera va inainta lunar pana la data de 5 a lunii in curs pentru luna precedenta, catre operatorul economic-emitentul de voucher cu care are incheiat contract de afiliere, factura insotita de documente justificative privind interventiile medicale efectuate.

Pana la data de 8 a lunii operatorul economic – emitentul de voucher va transmite catre ASSMB un centralizator privind voucherele acordate in luna anterioara impreuna cu decontul/beneficiar detaliat.

Unitatea de implementare a proiectului, constituita prin decizia Directorului General ASSMB, va verifica realitatea, regularitatea si legalitatea documentelor privind decontul/beneficiar si vor da bun de plata si CFP. Ulterior, operatorul economic – emitentul de voucher va fi notificat privind suma ce va trebui platita de catre acesta unităților sanitare pentru fiecare beneficiar in parte.

Operatorul economic – emitentul de voucher nu va deconta nici o cheltuiala fara notificare scrisa din partea ASSMB.

Orice operatiune financiara in acest sens, fara aprobarea prealabila, este imputabila operatorului economic – emitentului de voucher, ASSMB rezervându-și dreptul de a NU deconta.

• In situatia in care in urma punctiei ovariene ovocitele nu se fertilizeaza sau nu exista embrioni pacienta nu mai beneficiaza din partea clinicii de embriotransfer.

Art.15. Asigurarea transparenţei

Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București va afișa la sediul din str. Sfânta Ecaterina, nr. 3, sector 4, București, precum și pe pagina web proprie, până cel târziu la data de 10 a lunii în curs pentru perioada anterioară, a următoarelor date statistice înregistrate în luna precedentă şi cumulat de la începutul anului în cadrul Proiectului “O șansă Pentru Cuplurile Infertile”:

1. Numărul dosarelor depuse;

2. Numărul dosarelor aprobate;

3. Numărul dosarelor incluse în lista de aşteptare;

4. Numărul dosarelor neaprobate;

5. Numărul de proceduri de fertilizare in vitro efectuate;

6. Numărul de cazuri monitorizate până la 6 săptămâni după transferul embrionar.

 

articole

Columna in presa

Ultimele aparitii in presa

AFLA ULTIMELE STIRI

media

galerie foto si video

Experienta pacientului la Columna inseamna excelenta actului medical, desfasurata intr-un mediu cat mai primitor si cald.

ultimele fotografii

opinia dumneavoastră contează

Feedback

Ajutati-ne sa imbunatatim constant serviciile clinicii noastre!

completează formularul

Pentru orice solicitare sau informatie, ne puteti apela la numerele 021.308.80.80 / 021-9612